وضعیت


ثبت نام | ورود
1396/07/26
واترکولینگ گرین
قطعات سخت افزاری msi با گارانتی گرین
پاورهای حرفه ای گرین
کیس های حرفه ای گرین
تجهیزات شبکه توتولینک با گارانتی گرین
کیبورد و موس حرفه ای گرین
پاور گرین
گارانتی گرین، پشتیبان انتخاب شماست
اسپیکرهای مالتی مدیای گرین
خنک کننده پردازنده گرین
موقعیت شما: اخبار
 
تاریخ ایجاد: 1394/7/18 تعداد بازدید: 3329 تعداد نظرات ارسالی: 0 نویسنده: JOmrani
گرین و کسب گواهینامه ایزو 9001 ویرایش 2008

افتخاری دیگر برای مجموعه شرکت پردیس صنعت سیاره سبز در راستای اجرای سیستم مدیریت کیفیت ...


همواره برای مقایسه کارکرد شرکت ها و سازمان ها و بررسی میزان پیشرفت در رعایت کیفیت و جلب رضایت مشتریان، نیاز به وجود استانداردها و مقیاس هایی قابل اندازه گیری است تا بتوان براساس آنها مقایسه صحیح تر و موثرتری را صورت داد. استاندارد ISO 9001 یکی از استانداردهای شاخص و معتبریست که درجهت برطرف نمودن نیاز مطرح شده، تدوین گردیده است.

 

در راستاي بهبود عملکرد و ارتقاء رضايت مشتریان با رویکرد افزایش بهره وری شرکت پردیس صنعت سیاره سبز (گرین)، ممیزی سيستم مديريت کيفيت بر اساس استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001: 2008 در مورخ 24 و 25 شهریور ماه 94 با حضور ارزیابان Alliance آمریکا (نماینده بزرگترین گواهی دهنده منطقه آمریکای شمالی) در سطح دفاتر و کارخانه شرکت سیاره سبز GREEN ، برگزار گردید و در این بازدید، نمایندگان شركت Alliance،  تمام حوزه‌های کسب و کار این شرکت و مستندات مربوطه را بر اساس الزامات استاندارد یاد شده، مورد بررسی قرار دادند و در نهایت با توجه به انطباق آنها با سیستم های پیشنهاد شده در استاندارد ایزو، شرکت سیاره سبز را برای دریافت این گواهینامه معرفی و تایید نمودند

 

استاندارد 9001 ISO، الزامات سیستم مدیریت کیفیت را که منجر به افزایش توانایی سازمان در ارائه‌ی خدمات بهینه و مورد تقاضای مشترکین می شود، تعیین و تعریف می‌نماید و علاوه بر بهبود مستمر خدمات و افزایش سطح کیفی آنها، منجر به کاهش خطاها و جلوگیری از موازی‌کاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها میشود.
 
ایزو 9001 ویرایش 2008 شرکت سیاره سبز
 
از این رو، کسب این موفقیت را ابتدا به مصرف کنندگان محترم، جامعه ی معظم سخت افزاری کشور و سپس به مدیران محترم، کارکنان زحمت کش و تمامی نمایندگان معزز شرکت های پردیس صنعت سیاره سبز تبریک عرض می نماییم. امید است در آینده نیز شاهد پیشرفت های مستمر و چشمگیر ایشان در حوزه های فعالیتی خویش باشیم.
 
 

مفهوم استاندارد ISO

سازمان بین المللی استاندارد (ISO (International Organization for standard به منظور یکپارچه سازی و تدوین استانداردهای بین المللی در سال 1926 در ژنو تاسیس گردید. هدف این سازمان ایجاد قوانین، قواعد و معیارهایی است که بر اساس آن ها بتوان امور مربوط به سازمان ها و شرکت ها را بررسی، مطالعه و مقایسه کرد.
این سازمان با در برداشتن 162 عضو (107 عضو اصلی، 11 عضو امضا کننده و 43 عضو ناظر) شامل کمیته های فنی مختلف می باشد. این کمیته ها از اصناف مختلف به وجود آمده است که وظیفه دارند موضوعات مربوط به حوزه خود را که در آن ها ضرورتی برای تعیین و تنظیم قوانین مختلف وجود دارد شناسایی و بررسی نمایند. پس از بررسی اعضای کمیته های فنی، پیش نویس استانداردها تولید و پس از بازبینی و اصلاحیات مختلف به صورت استانداردهای بین المللی در می آید.

 

قوانین ISO 9000

همان طور که از تعریف سازمان بین المللی استاندارد (ISO) بر می آید، این سازمان دارای هزاران استاندارد در زمینه های مختلف است. معروف ترین این استانداردها، استانداردهای ISO 9000 می باشد. این سری از استانداردها، استانداردهای مدیریتی می باشند که بیان کننده مبانی یک سامانه مدیریت کیفیت هستند. عدد 9000 در این استاندارد به این جهت به این سری استاندارد الصاق شده که تا آن زمان 9000 استاندارد در ISO تدوین شده بود.

 

استانداردهای ایزو و استانداردهای کیفیت

استانداردهای ایزو مقوله ای مجزا از استانداردهای کیفیت دارند. استانداردهای ایزو (استانداردهای تضمین کیفیت) مربوط به کیفیت یک سازمان یا شرکت هستند و به محصول تولیدی آن مربوط نیستند بلکه مربوط به عوامل تاثیر گذار بر کیفیت هستند و شامل کیفیت در فرآیندهای مختلف اجرایی در سازمان مانند طراحی، تولید و ... می باشد. در حقیقت این استانداردها رهنمودهایی برای اصلاح و پیشرفت روند انجام فرآیندها در همه ابعاد شرکت و یا سازمان هستند. استاندارد محصول (کیفیت محصول) بیان کننده حداقل مشخصه های فنی لازم برای کیفیت یک محصول است. به عنوان مثال این گونه استانداردها تعیین کننده حداقل استحکام، دوام، ابعاد و ... برای یک محصول با کیفیت است.

 

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت

استاندارد ISO 9001 بیان کننده مبانی سیستم مدیریت کیفیت است که در سال های متمادی پس از تدوین آن، با توجه به نیازسنجی ها و بررسی های مختلف، دستخوش ویرایش های مختلف شد. استانداردهای ISO 9000:2000 ، ISO 9001:2000 ، ISO 9004:2000 و بالاخره درسال 2008 ویرایش چهارم آن تحت عنوان استاندارد ISO 9002:2008 ایجاد شد.

 

مزایای استاندارد ISO 9001:2008

بر اساس قوانین و قواعد ساکن بر این استاندارد، در صورتی که سازمان یا شرکتی موفق به کسب گواهینامه استاندارد شود، خود به خود از مزایای برقراری این استاندارد بر عملکردهای خود بهره می گیرد.

  • برقراری حس اطمینان در میان مشتریان
  • کنترل بیشتر و منضبط بر فرآیندهای سازمان
  • ارتقا روابط درون سازمانی
  • اصلاح خطاها و پیشگیری از آن ها
  • افزایش بهره وری از سیستم
  • شناخت مسیرهای ممکن برای بهبود انجام فرآیندها
  • جلوگیری از چندباره کاری ها و اتلاف زمان و هزینه
  • رضایت مشتری و کاهش شکایات و ...

 

print



rating

حقوق این سایت متعلق به شرکت پردیس صنعت سیاره سبز است | GREEN Planet Co. | ©2016 All Rights Reserved